iAudio 2GB iAUDIO D2, White 2 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 33 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de iAudio 2GB iAUDIO D2, White 2 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

maxwindau 08-11-2008

Ik heb de Iaudio D2 nu ongeveer een jaar en het is een hele goede MP3 speler! De geluidskwaliteit is prima en met de ingebouwde equalizer kun je de muziek helemaal aan je wensen aanpassen. Er zijn echter ook nadelen, Je moet even weten dat je video's moet omzetten in een ander formaat, soms maakt de MP3 een zooitje van wat ik erop zet en haalt hij alles door elkaar, bij een firmware upgrade moet je opletten dat je niet de versie van een ander land download, er kunnen zo nare problemen ontstaan. Bij mij loopt de firmware hierdoor niet helemaal lekker meer en flash werkt ook niet meer als voorheen! Niet aan te raden. Voor de rest is deze MP3 heel goed en zeer gebruiksvriendelijk. Het scherm is groot genoeg om een redelijk filmpje op te kijken en je muziek te bekijken. De albumillustratieweergave werkt niet echt goed, hij geeft gee albumillustratie terwijl die er toch bij zit. (Geïnporteerd vanuit Itunes) Prima apparaat!

paul121 29-09-2008

Ik heb deze media speler in juni met verjaardag gekocht. Ik wilde al heel lang een mp3 speler maar altijd gewacht.

Afgelopen juni was het dus zover. Ik had mij wat verdiept in de verschillende spelers en deze kwam er goed uit. Lange batterijduur, hele goede kwaliteit. Veelzijdig met radio, video en muziek en als gadget kan je er nog kleine flash spelletjes opstellen. Wat ik ook nog heel anntrekkelijk vond was de mogelijkheid om er extra SDHC kaart in te zetten.

Inmiddels paar maanden in bezit en geen spijt van. De interface werkt goed, het is makkelijk om er muziek op te zetten en inmiddels heb ik in mijn 4 GB speler een extra 16 GB kaart gezet die ook goed herkend werd. Het enige nadeel was dat ik deze tot nu toe alleen apart heb kunnen vullen en niet via het bijgevoegde programmaatje. Dit is niet zo'n groot probeem. Wat er op staat wordt wel met de media van het interne geheugen getoond en niet apart.

De bijgeleverde oordopjes zijn redelijk maar ik heb er wel creative 630 bijgekocht.

ArnhemPCgebruiker 13-08-2008

Deze mp3 speler is degelijk gebouwd, heeft een lange accuduur en kan veel formaten audio afspelen. Aangezien mijn muziekcollectie voor 50% uit FLAC bestanden bestaat, vielen al heel wat mp3-spelers af.
De geluidskwaliteit is voortreffelijk, de bediening is -in tegenstelling tot bijv. de Cowon F2- buitengewoon intuitief. Verder is de mogelijkheid tot stemopname, het afspelen van films en het bekijken van foto's een welkome aanvulling. Erg verrassend is ook de mogelijkheid tot het afspelen van flash-files. Hiermee kun je eenvoudige flash-spelletjes spelen om je d2!
Er zijn wel een paar kleine minpuntjes: 1) live muziek vertoont pauzes tussen de nummers, een euvel waar veel spelers ovrigens last van hebben 2) video moet eerst geconverteerd worden 3) voor een line-in moet je een aparte kabel kopen, evenals voor video-out.
Deze minpunten zijn overkomelijk en wellicht is het eerste euvel met een firmwareversie te verhelpen. Iemand die een mp3-speler zoekt en veel FLAC of Ape bestanden heeft zal met deze speler een goede keus maken. Vergeet ik bijna het belangrijkste pluspunt: het SD-kaartslot. Een kaart van 16GB gekocht, dit werkt probleemloos.

TtB 07-08-2008

De D2 is nu een half jaar in bezit, geluidskwaliteit is erg goed het liefst zou ik er alleen maar flac's of wav's opzetten. Filmpjes kijken wil ook prima alleen altijd wel eerst converteren met jetaudio de bijgeleverde software. Ik heb ook de video out kabel besteld zo konden we op vakantie mooi film kijken op de hotelkamer(wel matige kwaliteit maar goed te doen.) Als je niet weet welke je moet kiezen ik heb de 2gb + een 8gb sdhc kaartje dat was toen goedkoper dan de 10gb versie. Gebruiksgemak is door het touchscreen niet heel handig. In je binnenzak of broekzak lastig te bedienen maar dat wist ik van te voren. Voor de rest perfect apparaat, degelijk, batterijduur prima en voor liefhebbers is ook het volume lekker hard te zetten ivm met de huis tuin en keuken merken.

Petra Kemna 16-04-2008

Na het lezen van de positieve revieuws ook een D2 gekocht. Ben er heel blij mee, het is mijn eerste mp3 speler. Alleen werd mijn serienummer niet geaccepteerd dus kon ik niet alles op de computer zetten, heeft iemand dat ook?

lute49 10-04-2008

Niks anders dan vol lof , over deze mp3 speler
wat een geluid en wat een beeld gewoon perfectie
ten top . ook de bijgeleverde software werkt perfect .
Met hardlopen ook geen probleem werkt prima .
kwartaal in bezit zou hem zo weer kopen .

borrissey 24-11-2007

Heb niet de behoefte om over dit product uitgebreid een review te geven. Dat hebben al genoeg mensen gedaan. Ik was al in het bezit van de X5. Helaas gaf de batterij steeds minder energie. Dus op zoek naar een nieuwe. De D2 is top! Zoals sommigen al zeiden: ipod eat your hart out. Een gebruiksvriendelijke speler met simpele, doch goede software en een goed geluid.

gellimo 29-10-2007

ik heb de cowon d2 enkele dagen en dit toestel is echt supper.

ik heb de 2 gb versie gekocht en heb hem uitgebreid met een 2gb sd kaart

het is een heel makkelijk te bebruiken toestel en de kwaliteit is super. ik vind het zeer handig dat als je iets wil verwijderen dat je dit gewoon op de D2 kan doen zonder dat je hem moet verbinden met je pc.

ook progje voor films op je D2 is echt goed

dit toestel is echt een aanrader

Tibor 20-10-2007

Heb een tijd gezocht naar een kwalitatief goede speler, maar welke ook kwa design er mocht wezen.
Nou dan kom je dus uit bij de iAudio D2

Jahom 05-10-2007

Geweldig apparaat: schitterend scherm, fantastisch geluid en kinderlijk eenvoudig te bedienen (wel de NL handleiding downloaden van de cowon website en... gebruiken!). Vandaag de nieuwste firmware V.2.51 erop gezet nadat ik eerst muziekgegevens en foto's als back-up op de harde schijf van de computer heb gezet. Geweldig: 24 uurs klok, rekenmachine en een wetenschappelijke calculator, etc.
Als je een mooie MP-3 speler zoekt, kies dan deze!

Milonius 26-09-2007

Ik heb de d2 4gb ongeveer een maand geleden gekocht. Ik kan niets anders zeggen dat ik enorm tevreden ben over deze speler! Geluidskwaliteit is erg goed. Ik heb de standaard hoofdtelefoon vervangen door een van AKG. Met deze hoofdtelefoon komen de hoge en lage frequenties beter tot hun recht.

De beeldkwaliteit van de video-speler is ook erg goed. Het is niet echt goedkoop maar als je voor kwaliteit gaat, is dit een goede speler.

Brammelien 05-09-2007

Helemaal te gek apparaat! Zat echt wel even te twijfelen tussen Ipod video 30G en de D2 4 Gb. Mede dankzij de vele extreem positieve reviews heb ik dus toch voor deze D2 gekozen. WAUW, heb net The departed op mijn D2 gezet. Was wel even aan het converteren maar is het helemaal waard. Wel bijna 980mb. Maar goed, Je kunt gewoon meerdere SD kaarten kopen die je dan gewoon bij je draagt. Bijvoorbeeld in het hoesje die ik nog even moet kopen. Oja, het belangrijkste dus....het geluid. Fantastisch! En hij kan inderdaad extreem hard. Heb em nog niet eens op de helft! Nu nog even Sennheiser's! Hoewel ik het nu al fantastisch vind. Tja, heb ik nog minpunten...... Ik moet denk ik wel even wennen aan het touchscreen enzo maar ja, als dat et is! Het zou voor mij helemaal het einde zijn als de D2 bijvoorbeeld het gebruiksgemak van mijn SE K810I zou hebben. Petje af!

Koen M. 04-09-2007

Na nu een maand gebruik te hebben gemaakt en te hebben genoten van de D2 toch maar eens een revieuw geschreven. Het geluid is werkelijk fantastisch, zoals velen al eerder schreven. Icm. andere oordopjes (ik gebruik zelf Sony) is het geluid beter dan met de meegeleverde oordopjes. Dan nog een pluspunt van de velen instelmogelijkheden voor de geluidskwaliteit. Wel is het (nog) een beetje onduidelijk hoe ik nu snel mijn 'preset' kan opslaan. De overige mogelijkheden zoals uitbreidbaar geheugen, opnamefunctie (van radio en met de ingebouwde mic.), en een tv-out zijn ook handig (nog niet gebruikt). Het gebruiksgemak zelf is iets minder. In het begin is dat touchscreen leuk, maar na een tijdje merk je dat het op de tast bedienen van het apparaat lastiger is. Verder ziet het apparaat er naar mijn mening goed uit en voelt het degelijk aan. De doorzichtige case (bescherming) die ik erbij kreeg heeft z'n werk al goed gedaan (geen krassen of zo op het apparaat en wel op die case), maar ik moet 'm er wel regelmatig afhalen om pluisjes enzo te verwijderen. Daarnaast maakt die case 'm nog een stukje groter. Jammer vind ik dat er niet iets van een screenguard of ander scherm beschermingsplasticje te verkrijgen is. Ik heb er nou eentje opzitten van een Nokia N73 (past, maar niet optimaal). Voor de rest is het gewoon een pracht ding. Wel is er nog 1 vraag bij me opgekomen: Waarom zijn er nog mensen die geld uitgeven aan een IPOD als ook zoiets als dit bestaat????

Nico Bos 28-08-2007

Ik had deze player samen met een Sennheiser PX100 koptelefoon gekocht. Van deze kwaliteit was ik al zeer onder de indruk.

Na wat reviews lezen besloten een Shure e2c in-ear dopjes te kopen. Vandaag een paar uur met pink noise in laten spelen. Na aanvankelijk geklooi om de juiste sleeves te vinden, is het toch gelukt.

Deze upgrade is een wereld van verschil. Het loont wel de moeite om hoge bitrate bestanden te kiezen, want je hoort het verschil goed tussen een mp3 van 128kbps en 320kbps. Laat staan als je ongecomprimeerde bestanden als flac of wav luistert. Dat is helemaal geweldig.

Video is ook erg mooi. Converteren doe ik met iRiverter 0.16 (latere versies: troep, niet doen) met een speciaal D2 profile. Ook met Auto Gordian Knot is prima kwaliteit te behalen, door multi pass conversie.

Ik heb de laatste firmware (3.51b) er op gezet en heb nu een woordenboek, twee calculators en een redelijk werkend flash programma. Ook zit in deze firmware een 24 uurs klok en nog wat verbeteringen. Er zijn gebruikers die klagen over instabiele werking, maar bij mij werkt deze fw prima.

Het enige dat me echt stoort is de omslachtige bediening en de matige shuffle mogelijkheden.

Al met al is het een bijna perfecte player. Ik heb ook een SDHC kaart van 4Gb erbij gekocht. Het opstarten duurt iets langer, maar extra opslag is wel makkelijk.

Myradas 23-08-2007

Ik heb de D2 nu 3 maanden in bezit en het is een fantastisch apparaatje. Ik heb de firmware nu al 2 keer ge-update en gebruik nu de versie 2.50
Cowon blijft de firmware verder verbeteren. Je moet de update wel zorgvuldig en volgens de aanwijzingen uitvoeren en dan lukt het altijd!
Het geluid is werkelijk fantastisch zeker i.c.m. de Yamaha NX-U10 speaker als je koptelefoon zat bent.
De output van de D2 is groter dan van een doorsnee MP3-speler en dat kun je heel goed horen.
Verder is de speler degelijk uitgevoerd en biedt heel veel mogelijkheden voor beeld en geluid.
Het enige waar ik nog seeds mee worstel is de menuweergave. Het switchen van de ene naar de andere muziek file vindt ik erg omslachtig. Mogelijk dat een toekomstige fimware update daar een oplossing voor biedt of heeft iemand nog een goede tip daarvoor? Verder is bij fel zonlicht de speler moeilijker te bedienen.

garcia1 16-08-2007

D2 is echt van top kwaliteit! Geluid, bediening, haarscherp beeld en makkelijk mee te nemen. Heb een SD kaart gekocht van 8 gigabyte. Kan ik lekker paar films kijken tijdens het vissen. Een ECHTE aanrader. Wat wil je nog meer!!!

pinx 12-08-2007

De voordelen waren voor mij: radio, SD-kaartjes, beeld.
Een iPod is duurder, en heeft deze functies niet (beeld trouwens wel tegenwoordig).
Dat was voor mij de reden om voor de D2 te kiezen.
Het werkt allemaal prima, maar wat is het ding lastig te bedienen! Je moet bijvoorbeeld 2 keer drukken als je een functie uit het hoofdmenu kiest, de andere menu's zijn weer zo klein dat ze moeilijk met de vingers te bedienen zijn (zeker niet met één hand, zoals de iPod), een ja/nee instelling moet je doen met een keuzelijstje van 1 hoog (tegen alle inzichten in die er zijn over het ontwerp van gebruikersinterfaces).
Kortom: een beetje spijt heb ik wel.

Er staat op Youtube een filmpje waar de indruk wordt gewekt dat de D2 kan scrollen, net als de iPod/iPhone. Dat is hartstikke nep. Bladeren gaat door links of rechts op het scherm te drukken.
Scrollen in lijstjes gaat met een smalle scrollbalk die bijna niet met vingers te bedienen is. Erg onhandig.

john02 09-06-2007

Ongeloofelijk wat een apparaat. Mijn vriendin heeft een iAudio U3, dat is al een geweldige mp3-speler, maar de D2 is gewoon super!

Ik ben geen expert, maar met de Sennheiser CX300 vind ik het geluid fantastisch. Op hoog volume zetten om alles goed te kunnen horen is niet nodig.
De mogelijkheden met deze speler: ook geweldig. Alleen de radio-ontvangst had nog wat beter gekund, maar die gebruik ik eigenlijk niet. De overige functies zijn zonder meer uitmuntend.
Door het touchscreen is het gebruiksgemak ook formidabel. Beter dan allerlei (kwetsbare) knopjes bedienen. Een of twee keer proberen, en het menu heeft ook geen geheimen meer voor je. Zo makkelijk.
Zijn vrij platte vorm is zéér makkelijk om 'm mee te kunnen nemen. Ik heb inmiddels gekozen voor het hoesje van Cowon zelf. 'T maakt 'm nauwelijks dikker.
Enige minpuntje vind ik het plastic klepje voor de usb-aansluiting en de wijze waarop dit vastzit. Bij veelvuldig gebruik, vrees ik, gaat dit nog een keer kapot.

Han van Oostende 05-06-2007

Bevalt heel erg goed.

Heb er ook een leren hoesje bijgenomen, erg handig.
Standaard oordopjes klinken goed, maar mis een wat voller bas geluid.
Dus ben nog aan het zoeken naar een betere.

+Plus+

*Geluidskwaliteit
*Uitbreidbaar geheugen
*Mooi helder beeld
*Out of the box Radio
*Vaak Firmware updates die ook nieuwe functionaliteit toevoegen.
*Heel veel functies, binnenkort zelfs een flashplayer.

-Min-

*Geen Playlist functionaliteit (misschien in toekomst)
*Stylus niet op te bergen in het systeem (gebruik hem eigenlijk helemaal niet)

ManualApp 04-06-2007

Oke, heb de D2 nu een half jaar en ik vindt het......... nog steeds fantastisch!! Heb inmiddels 40 films en 20 seizoenen van oa csi , 24, lost en manga bekeken in trein, boot, auto etc. Alleen een nog een keer op een hoovercraft lijkt me wel wat :) A fijn ding werkt nog steeds perfect vooral na de firmware 2.41. Heb wel even een betere oordopjes aangeschaft sennheiser cx 300 of zo iets, geluid is twee keer beter geworden en het was al twee keer beter als apple. Die zit. Koop dit ding en laat die ipod links liggen
Een half jaar de D2 Dikke pret voor twee.
Nogmaals:
- speelt alles af,
-extreem goede accu,
- top geluid,
-super scherp beeldscherm,
-toegankelijk menu,
-relaxe updates,
-sd kaartje handig met aansluiten comp,
-veel mogelijkheden en mooi vorm gegeven(de laatste was smaak de rest is feit)

Geen fratsen D2!

Toekomst ideaal: SD kaartjes van 20 gig

Annebeth 06-05-2007

Ik ben van mening dat dit een prachtig apparaat is. Eerst had ik een iPod video, maar nadat deze gestolen was ben ik op zoek gegaan naar een alternatief. Ik ben echt heel blij dat ik deze speler heb gekocht, onder andere omdat:

-het geluid echt heel mooi is. Ik heb er geen verstand van maar ik merk toch wel een verschil met de iPod, zoals hier al eerder gezegd is.
-de vele mogelijkheden. Ik was wel even in de war, ik dacht dat er ook een video-ingang was, maar er is enkel een uitgang. Maar eigenlijk doet dat niet af aan de mogelijkheden, wanneer binnenkort (hopelijk) steeds meer programma's via podcasts beschikbaar worden.
Met mijn iPod kon ik niet radio luisteren, niet de dingen doen die met touchscreen mogelijk zijn (zoals direct doorskippen naar een bepaald gedeelte van een film), geen bookmark plaatsen (zodat het filmpje verder gaat waar je vorige keer was gebleven), niet recorden en ga zo maar door.
-het goede scherm. Ik was bang dat de schermkwaliteit misschien niet zo goed zou zijn, maar daar is geen sprake van. Het hangt natuurlijk wel van het bestand af wat je erop zet: hoe groter en betere kwaliteit het bestand, hoe beter de afspeelkwaliteit.
-de filmware. Echt fantastisch dat je steeds opnieuw firmware kan downloaden waardoor de speler steeds meer mogelijkheden krijgt en errors verdwijnen.
-gebruiksvriendelijkheid. Bovendien kun je hem op meerdere computers gebruiken neem ik aan, en je kunt alles via slepen naar de speler overbrengen (windows verkenner dus)
-De software (jetaudio) werkt makkelijk en ook de rest is allemaal zeer gebruiksvriendelijk (MITS je de handleiding op de iAudio site download, waar alles duidelijk staat beschreven. De bijgeleverde handleiding is wel heel kort, ik heb hetniet eens doorgelezen, zo kort vond ik het. Wel is het even zoeken en wennen omdat er zoveel mogelijkheden op zitten
-ik zou wel andere dopjes kopen. Ik had hele simpele goedkope in-ear dopjes en die klonken al beter dan de meegeleverde

Zelf vind ik de touchtip wel heel handig, ook als standaard zodat je de speler rechtop kan zetten.

minpuntjes:
-het beschermklepje van de usb-ingang en die andere ingang. Het ziet er een beetje gammel uit wanneer je die openmaakt, ik hoop dat het steviger is dan ik denk.
-de radio-ontvangst. Zelf vind ik dat hij niet zoveel ontvangt, maar ik heb het nog maar 1 keer geprobeert dus het kan ook liggen aan de plaats waar ik me bevond.

PS: ik heb hieronder enkele vragen gesteld, maar ik geloof dat ik er nu zo'n beetje zelf wel uit ben. Ik heb alleen per ongeluk de jeteffecten van de pop-stand veranderd.

t0mmiiiii 02-05-2007

Wat een fantastisch apparaat is dit zeg, touchscreen is erg leuk, geluidskwaliteit is erg goed (alleen als je andere dopjes haalt want de standaard dopjes klinken niet al te best). Het is qua bediening wel even wennen, en het was voor mij even zoeken hoe ik een eigen plaatje als wallpaper moest doen, maar uiteindelijk gelukt. ik gebruik gewoon mediamonkey en daarmee kun je de album plaatjes zoeken en als je dan de liedjes op het apparaatje zet (ik doe het via windows verkenner) zie je het hoesje gewoon. Het ding ziet er stevig uit, dus daarom voor degelijkheid een negen. al met al erg blij met deze aankoop al is het niet de goedkoopste oplossing.

Leo Gerritse 20-04-2007

Zoek je een MP3/WMA-speler waarmee je tevens je favoriete foto's kunt beheren en bekijken? Twijfel niet; het is een uitemate degelijk aanvoelend, zeer uitgebreid, eenvoudig te bedienen apparaat.
Uiterlijk heeft hij veel weg van de Samsung YH-J70.
Deze laatste heb ik ook in mijn bezit en gebruik ik uitsluitend voor mijn werk. Aangezien ik ook privé gebruik wil maken van een dergelijk apparaat heb ik, na enig research, besloten om voor de iAudioD2 te gaan. Geen spijt van. In één woord: Geweldig!
Geen minpuntjes? Jawel: de stylus had inderdaad beter een pen kunnen zijn welke in het apparaat te bewaren was. Je hebt de stylus niet echt nodig maar het kan wel (iets) makkelijker zijn; alleen dan wel gewoon in de gebruikelijke 'pen-vorm'.

roadrunnerruud 30-03-2007

Op 20 maart heb ik aangegeven nog te twijfelen tussen de D2 en de W30 van Creative. Kort daarna heb ik de keuze laten vallen op de D2 en daar heb ik geen spijt van. Via een internet shop heb ik de witte 4GB uitvoering besteld met een extra 2GB SD card. De volgende dag kon ik deze ophalen in R'dam. Ook direct een -onmisbare- case (in wit leder van Noreve) aangeschaft. En dan de D2 zelve. Wat een wonderlijk mooi stukje techniek! Het geluid is inderdaad fantastisch en door het vermogen van 2x37mW hoeft de volumeknop beslist niet meer voluit. Mijn oude Ipod mini kan hier echt niet aan tippen. Ik maak hierbij gebruik van de EP-630 in ear oortjes van Creative. Het touchscreen scherm werkt zeer eenvoudig, zowel met de vingers als met de bijgeleverde stylus (waarover zo meer). De mogelijkheden lijken wel onbegrensd: video uiteraard; inmiddels heb ik een een bootleg dvd van een optreden van U2 op de D2 staan (het duurt ff maar dan heb je ook wat!) met een prima beeld- en geluidskwaliteit, de FM-radio met 24 voorkeuzezenders die je ook nog eens kan benoemen, de toevoegen van lyrics die vervolgens meelopen met de songs, en dan nog een aantal zaken die ik nog niet eens heb uitgebrobeerd zoals de voicerecorder, het opnemen van de radio en de aansluiting op t.v.&/of audio. Voor het optimaal benutten van dit wondertje wel de laatste firmware en LDB manager ff downloaden van de site van Cowon. Toch nog een enkel klein minpuntje:
-de stylus (tevens onhandig standaardje) werkt op zich goed, maar had wat mij betreft beter een pennetje kunnen zijn die je zou kunnen opbergen in het apparaatje zelf. Als linkshandige heb de stylus met het erg korte elastiekje linksonder aan de Noreve case bevestigd; optimaal is dit echter niet.
-bij zonnig weer is het scherm wel erg moeilijk leesbaar.
-jammer dat de software niet voorziet in dingen zoals het geven van een beoordeling van de songs, aantal malen en laatste keer afgespeeld, zoals bij I-Tunes.
(toch nog 1 punt voor Apple :-)
Maar verder dus niets dan lof!
Als IAudio wat meer naar buiten zou treden, dan kan Apple het wel schudden, want de Ipod kan hier echt niet aan tippen. Misschien maar beter zo, want op deze manier blijft mijn D2 toch wel een exclusief speeltje! Hier ga ik de komende jaren veel plezier van beleven. Tom_be bedankt voor de leuke adviezen (heb je soms aandelen in de D2 :-))

CQ 29-03-2007

De D2 is echt een droom aparaat, naast de makkelijk bediening via de touchscreen is het geluids kwaliteit super. Ik zocht een mp3 speler waar ik veel verschillende dingen mee kon doen, en die heb ik nu zeker gevonden...